Het thema voor de Lions Peace Poster tekenwedstrijd van 2022-2023 was: ‘Laat je hart je leiden’. De tekeningen van de leerlingen van De Sprenge hebben van 21 oktober t/m 4 november in de Bibliotheek Noord-Veluwe in Vaassen gehangen. Het papier is beschikbaar gesteld door The Readshop in Epe.

De poster van Isabeau Dijkhuis is tot winnaar gekozen door Lions Oene Gelre. De tweede plaats werd behaald door Nora Regterschot (op de foto haar broer, bij de uitreiking was Nora helaas ziek) en de derde plek was voor Amy Vermaas. De winnaars ontvingen allemaal een mooie prijs voor hun poster.

De Peace Poster Contest wordt door de Lions wereldwijd gehouden voor kinderen tussen 11 en 13 jaar. Honderdduizenden kinderen geven via het tekenen van een poster uiting aan hun idee en gevoelens over vrede. Juist nu geeft de oorlog op ons continent een extra dimensie aan deze actie. Iedere Lionsclub zendt hun mooiste poster in, eerst voor een wedstrijd van het district, dan landelijk en uiteindelijk volgt er een wereldwijde winnaar.