Op zaterdag 25 september 2021 organiseerde Lions Oene Gelre in samenwerking met Kasteel Cannenburch (Gelders Landschap en Kasteelen), restaurant Bij Maarten in het Koetshuis en het Nationaal Muziekinstrumentenfonds een benefietconcert met een heerlijk buffetdiner erbij.

Het was de Lions Club Oene Gelre gelukt twee jonge, talentvolle musici naar Vaassen te halen voor het benefietconcert: de Litouwse pianiste Gabriele Zemaityte en de Nederlandse mezzosopraan Maria Warenberg. Als duo traden Gabriele Zemaityte en Maria Warenberg eerder op in het Concertgebouw, de Doelen en veel andere theaters in Nederland.

Gabriele Zemaityte heeft bekendheid opgebouwd met haar optredens tijdens het Kamermuziekfestival (Den Haag), het Gergiev Festival (Rotterdam) en haar recital in het Concertgebouw met een internationaal geprezen violiste Aisha Syed (Amsterdam). Zij is nog bezig met haar masteropleiding aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en heeft zij het voorrecht te mogen oefenen op een Bechstein-vleugel die haar door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds ter beschikking is gesteld. Het NMF ondersteunt zo’n 400 professionele musici en conservatorium­studenten met een hoogwaardig instrument.

Maria Warenberg deed in 2014 mee aan de Meesterproef van Classic Young Masters en werd door een internationale commissie onderscheiden met de titel Classic Young Master. Sinds september 2015 studeert zij aan het Conservatorium van Amsterdam bij Sasja Hunnego. In New York volgde zij masterclasses bij gerenommeerde zangdocenten van The Juilliard School en het Curtis Institute of Music. Maria houdt ook veel van het operarepertoire. Zij trad op tijdens het Veerhavenconcert te Rotterdam met Sinfonia Rotterdam en participeerde in the opera summer school tijdens het Grachtenfestival te Amsterdam.

Per verkochte kaart is 20,- voor het goede doel van die avond opgehaald: hospice Casa Vera. Op 27 oktober is er vervolgens een cheque overhandigd aan Casa Vera waar deze donaties onderdeel van uitmaken.