Anuschka (altviool) en Maria Pedano (hobo en zang) en Jorian van Nee(piano) hebben de deelnemers aan het benefietevenement op 24 september j.l. in kasteel de Cannenburch een onvergetelijke avond bezorgd. Hun prachtige zang en spel ontroerde velen, of het nu de Oekraïense volksmuziek was, de Gadfly-suite van Sjostakovitsj ,de prachtige delen uit de Schilflieder van Klughardt , Oblivion van Piazolla of de Franse chansons van Brel, Aznavour en Piaf.

De intense muzikaliteit van deze jonge musici spatte er vanaf, waarbij zij vele gevoelens, die muziek kan oproepen, ook werkelijk konden overbrengen. De prachtige boeketten, gesponsord door Bloemencentrum de Lelie, die de musici ontvingen, waren meer dan verdiend en gingen vergezeld van een staande ovatie. Voorafgaand aan het concert was er een gezellige sfeer bij het buffetdiner in restaurant “Bij Maarten in het koetshuis”.

Dit benefietevenement heeft LC Oene Gelre financiële ruimte gegeven om kleinschalige projecten te ondersteunen in het kader van opvang van kinderen, die door de oorlog in Oekraïne in de gemeente Epe zijn opgevangen en tevens kinderen te ondersteunen, die door de huidige energiecrisis ook in de knel dreigen te komen. Daarnaast zal LC Oene Gelre waar nodig in dit kader  voor advies of mankracht zorgen. Hiervoor zal samengewerkt worden met andere instanties en serviceclubs.